nedeľa 14. februára 2016

Okolo Sveta za pár dni - 0. deň - Pred cestou

Čas neúprosne letí. Ubehlo 4,5 roka, čo som sa sám vybral na druhú stranu planéty. Od vtedy som precestoval skoro polku Zeme a skúsil si život v nejednej krajine. Život bol neraz ťažký, no spoznávanie nových vecí bolo vždy mojou vášňou, tak som to zvládol. Za tento čas som si spravil kamarátov asi na každom kúte zeme a pri spoznávaní príbehov iných sa ešte viac naučil pokore. Aj keď viem oceniť luxus, tak akonáhle mám svoj batoh na chrbte, vyhľadávam to najjednoduchšie ubytovania, kde hmyz na izbe pozorujem len s jemným úsmevom, stravujem sa na uliciach, kedy sedím na obrubníku a ani nie meter odo mňa jazdia divoko skútre a čím náročnejšiu a nepohodlnejšiu cestu prejdem, tým viac som spokojný a cítim sa ako pravý cestovateľ. Tí z vás, ktorí to zažili mi určite rozumejú.

Od momentu, keď som začal cestovať okolo Austrálie a spoznal ten pravý dobrodružný život cestovateľa, zrodila sa v mojej hlave túžba precestovať celý svet. No vždy to bolo niečo vzdialené, niečo, o čom som len fantazíroval. Táto predstava ma neopustila ani keď som sa vrátil domov, zosilnela pri práci v Londýne a pri živote v Nórsku dostala jasnejšie tvary, ktoré sa pri putovaní Španielskom vyjasnili.

Aj keď to môže pripadať ako rozprávka, tak tomu tak nie je. Dnes už viem, že ísť tvrdo za svojimi snami je ťažká cesta ktorá sa na konci môže zdať ešte ťažšia, lebo ľudia sa menia. Začínať vždy odznova, hľadať prácu a neraz nevedieť, či budem mať ďalší týždeň na jedlo. Tie tisíce kilometrov života v odlúčení od rodiny, mi bránili prežívať s nimi radosti, ale aj strasti bežného života. Aj keď sa láska snažila vstúpiť do môjho života, tvrdo som sa bránil, nech ma to náhodou neodradí od mojej cesty. Spravil som určite nespočetne veľa chýb, ktoré ma budú sprevádzať celým mojím životom. Avšak vždy to boli moje rozhodnutia. Nikto ma do ničoho nenútil. Rozhodoval som sa slobodný na mysli i duši, tak ako som to cítil. Ak už nič iné, tak toto bude môj najväčší životný úspech a využitý dar.

Posledné týždne som každú sekundu prehodnocoval, či mám spraviť tento krok. Všetko bolo pripravené, no môj najsilnejší pocit bol strach. Nie z nebezpečenstva a neznáma, lebo to ma vždy lákalo. Strach z odlúčenia, straty snáď i samoty. Málo chýbalo, aby som nikam nešiel, ale žiaden záväzok ma doma nedržal a ja som vedel, že to je teraz, alebo nikdy. Rodina i kamaráti mi boli každým dňom veľkou podporou, čo som naozaj potreboval. A tak sám vyrážam do sveta a všetko, čo potrebujem, budem mať opäť na chrbte. Uplakané lúčenia sú za mnou a keď uvidím väčšinu sveta, tak sa za dva roky budem tešiť na uplakané vítanie.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára